sobota 29. října 2016

Dušičkové...

... věnce už třetí rok po sobě vyrábím sama. Z materiálu ze zahrádky mé i mých rodičů, kteří mne každý rok zásobují větvičkami jehličnatých dřevin, které sice na naší zahradě také rostou, ale jsou zatím příliš mladé na to, abych je "očesala" :-) Tyto věnce dáváme na hrob o trochu dříve než na dušičky, zpravidla kolem 28.10.

Kromě větviček jedličky, borovice či jalovce jsem na věnec použila květenství rozchodníkovců, hortenzie velkokvěté, ale také růžiček či "štětky" dochanu psárkovitého, dále větvičky břečťanu (vč. květenství) či vřesů, modřínové větvičky vč. šišek a pomyslnou třešničkou na dortu jsou žluté voňavé plody hlohu tečkovaného "Aurea". Jsou nádherné nejen na stromě, ale rovněž v dekoracích, kde dokonale nahradí jablíčka okrasných jabloní.




Hezké podzimní dny plné krásných vzpomínek.

A.

14 komentářů:

  1. Máš ty věnce opravdu moc hezké. Kdybych na takový narazila, tak si ho ráda koupím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji za poklonu. Moc si toho cením :-) Měj se krásně a někdy v listopadu... by to snad mohlo zase vyjít .-) Pa A.

      Vymazat
  2. Aničko, moc se Ti povedly. :-)Ta "jablíčka" je krásně rozzáří. Tato rostlina se mi líbí čím dál víc. ;-)Já dělám na hroby truhlíčky a věnečky na Vánoce. Dáváme je také dříve. Pohodový víkend. D. :-)
    P.S. Zapomněla jsem pochválit nákrčník pro Jiříčka. Teď už i on má krček v teplíčku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji :-) A víš, že tu rostlinu (hloh tečkovaný "Aurea") mám poslaný až od vás ze zahradnictví? Měj se krásně, myslím na Tebe, můj úkol si přepisuji v diáři každý den .-)... zkusím se polepšit a udělat konečně fajfku :-) Pa A.

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Jani, děkuji moc - za zastavení i komentář. Hezký den A.

      Vymazat
  4. Krásné přírodní věnce, Ani, moc se Ti povedly!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, mám radost, že se líbí i Tobě. Díky! Pa A.

      Vymazat
  5. Aničko, paráda! Ty růžičky a jablíčka, nádhera... Můžu se zeptat, zda ty drobné růžičky kvetou už v létě? Potřebovala bych na přelomu června a července... Klidně bych vyměnila/odkoupila...:-) P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, ty růžičky jsou úžasné, kvetou od léta až téměř do zimy :-) Ale mám jen jeden keřík bílých a jeden keřík těch drobných růžových, takže Tě bohužel zklamu, nechci jej celý ostříhat, ráda bych, aby něco zůstalo i na zahradě .-)Třeba se mi podaří sehnat ještě další a pak na Tebe budu pamatovat .-) Pa A.

      Vymazat
  6. ... krásná dušičková dekorace. Moc se povedla. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuji. Také přeji pohodové podzimní dny A.

      Vymazat
  7. Aničko jsou super moc se mi to líbí a ty růže nádhera a ještě jak jsou živé krásááááááááááááááááááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bety, děkuji. K růžičkám, ano - jsou to nezmaři, loni růže kvetly ještě v prosinci :-) Hezký večer A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna