čtvrtek 25. srpna 2016

Zeleninová zahrádka...

... u mne vypadá trochu jako neřízená džungle. Časně zjara je sice krásně upravená, všechno vzorně rozděleno do jednotlivých zón, zelenina nakombinována podle doporučení ohledně vhodných a nevhodných sousedů, zarovnáno, vypleto... ale postupem času, jak se zelenina rozrůstá, nechávám vše na přírodě :-) A abych si kvůli tomu nepřipadala tak blbě, všem tvrdím, že je to záměr a že je to vlastně mé osobní pojetí permakulturní zahrady :-)

O to víc člověka potěší, když se z té mé Agnieszciny permakultury urodí něco dobrého a pěkného. Bez velkého hnojení (hnojím pouze jednou na jaře naředěným kopřivovým výluhem či zákvasem a když si později vzpomenu, tak ještě jednou či dvakrát během léta dýně a cukety naředěnými tekutými slepičinci, letos ani to ne .-) a speciální péče.

Akorát se objevují záškodníci, které na své zahradě nevidím ráda. Slimejši se mi pustili tentokrát do mrve, červenou řepu (zatím) nechali na pokoji. Nejvyšší čas na sklizeň a její zpracování :-)

Cukety sbíráme a zpracováváme průběžně (a že jich letos je!). Dnes mnoho mrkve a pastiňáku do vývarové polévky (jen se po ní zaprášilo .-)) a zítra snad pokročím s červenou řepou.


Jak se letos daří zelenině u Vás?

Krásný poslední prázdninový týden

A.

8 komentářů:

  1. krásná úroda. Letos se na naši zahrádce taky daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je dobře. Po loňském suchu si to přece zasloužíme :-)

      Vymazat
  2. Anička, to si opísala úplne presne aj moju záhradu – na jar všetko vzorné a postupne si vravím, že tá burina aspoň v horúčavách poskytne tieň a netreba toľko polievať – a ono to fakt funguje :-) Ja mám momentálne najväčšiu džungľu zo šarlátovej fazule, divokých rajčín (tie sa vysiali samy z kompostu) a slnečníc (tie zasiali asi vtáčiky). Ale darí sa i tekviciam, ružovým zemiakom a kŕmnej repe pre naše zajace na zimu.
    Akurát ja si tento rok pripadám ešte vo väčšom chaose než tá záhradka, nestíham kopu vecí a blog už vôbec nie.
    Tak nech sa ti darí, maj sa krásne! Vierka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vierko, také máme "divoká" rajčata, každý rok, na stejném místě, kousek od terasy, kde jsem před pár lety měla svá první rajčata. I když mi každý rok muž tvrdí, že letos, určitě nebudou, jsou pokaždé, jsou naprosto bezúdržbové, vůbec se o ně nestarám, jen sbírám :-) Fandím Tvé zahrádce, ať se daří i nadále a bohatou úrodu! Mimochodem, dneska jsem tu džungli zkrotila - vyvezla jsem tři vrchovatá kolečka bioodpadu, zůstalo již jen několik keřů cuket a dýní a řádek červené řepy :-) Hezký večer A.

      Vymazat
  3. Aničko, já kytkožrout mám zeleninu moc ráda, ale letos s malým princem je času méně než by si zahrádka zasloužila, i přesto nám nějaké dary dává a co nedá naše zahrádka, darují různé hodné sousedky.. neví co s přebytky, tak zavařuju o 106.
    Co podnikneš s červenou řepou? Já ji nejraději syrovou, zavařuju se zelím, veliká bašta na zimu. Ale nejlepší je čerstvá s jogurtem a česnekem..
    Krásný čas.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, tak je to nejlepší, člověk nemusí mít všechno a pokud se mezi sebou vzájemně o výpěstky podělíte, je to značka ideál :-) Červenou řepu jsem zavařila do sladkokyselého nálevu a zbytek použiji operativně na salátek podle Lenky z loňska se sušenými švestkami, byl výborný. Díky za tip na řepu s jogurtem a česnekem, vyzkouším .-) Pa A.

      Vymazat
  4. Dobrý den Aničko , ráda se dívám na Tvé stránky. Jsem ráda ,že máš v sobě takové světýlko , které mě vždycky rozsvítí.Občas ztrácím náladu něco dělat. Mám zahrádku na které seji, sázím, přesazuji a možná někdy i sklízím. Slimáci jsou často rychlejší, jelikož tam jezdím jen o víkendech. Naštěstí kytky vítězí. Krásné dny Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji za krásný komentář. Kdo by nechtěl mít světýlko, které rozsvěcuje ostatní? :-))) Tak ať je pro Tebe Tvá zahrádka spíše potěšením, než utrpením a přináší hodně radosti a pěstitelských úspěchů .-) Krásný večer A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna