pátek 17. října 2014

Když malbu na textil doprovodí výšivka...

... byť jednoduchá, je to paráda :-) Na to, že právě takto skončí naše lesní zvířata, malovaná s Viktorkou přes šablonu na látku, jsem na začátku tvoření ani nepomyslela. Tisky přírodninami a následná (rovněž původně neplánovaná výšivka) mne ale nakopla tím správným směrem (tedy aspoň mně se to tak jeví :-)).

Když jsem se nakonec rozhodla pro kombinaci výšivky a malby na textil i u "zvířátkového projektu", měla jsem v úmyslu jen lehce předním stehem v bílé barvě zdůraznit kontury zvířat. A myslím, že ani tak by dílko nemuselo vypadat špatně.

Došla mi však bílá bavlnka a tak jsem si zajela do blízkého městečka doplnit zásoby. Jak už to bývá, nezůstalo jen u bílé bavlnky (tu nakonec stejně neměli a místo ní jsem si odvážela bílou perlovku). Kromě ní to byly ještě další bavlnky ve dvou odstínech oranžové, dvou odstínech žluté a dvou odstínech červené :-) Kombinaci tří z nich (kromě lemovací bílé) jsem nakonec použila na první výšivku.

A takto to dopadlo.


Mám ráda tyto náhody, které často přivedou člověka k novým nápadům, o kterých se mu dříve ani nesnilo :-)

Tak teď dokončit výšivku i u dalších tisků a vyrobit finální výrobek. To bude oříšek. Na začátku jsem měla jasno - povlaky na polštářky... Teď ale přemýšlím nad dalšími možnostmi - součást povlaku na přikrývky dětí... součást ubrusu, prostírání... nemáte nějaký nápad? :-)

Mimochodem, víte, jak se tento jednoduchý, ale velmi působivý způsob výšivky nazývá?.... SASHIKO. Pochází z Japonska. Jedná o kombinaci jednoduchých stehů k vytvoření dekorativních vzorů. Údajně se podle tradice sashiko používalo k „vyztužení“ látky, aby se ihned neroztrhala a neprošoupala. Prostě se vezme několik textilních vrstev a sešije dohromady. A když už jsem u toho, tak proč si to vlastně hned těmi stehy i nepřizdobit, že? :-) 

Dnes se s tímto prošíváním můžeme setkat na oděvech, které jsou určeny pro judo a kendo, nebo na dekorativních předmětech jako jsou polštáře, deky, prostírání, tašky a podobně. Nejcharakterističtějším příkladem sashiko je výšivka bílou nití na modrém podkladu, ale můžeme se setkat i s výšivkou červenou a nakonec i v dalších barvách.

Zdroj obrázků: www.pinterest.com

Mějte se krásně

Anička

4 komentáře:

  1. nadherne, to vysivanie obdivujem, ja tiez viem len nejako chi casovo... krasa... :D a ten obal na tablet, genialny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, moc díky. Z tohoto "projektu" mám velkou radost - proto, že se mi podařilo zapojit dětskou ruku a jednak proto, že jsem v něm mohla zkombinovat více technik a to mě baví. Když se to líbí i někomu dalšímu, radost je o to větší :-)

      Vymazat
  2. Krasne.. ja som sa o vysivanie pokusila teraz na dovce a celkom sa mi to pozdava..ale taketo by ma veru nenapadlo.. dalkujem za inspiraciu uz sa tesim na svoj novy vankus;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niki, díky za pozitivní reakci. Těší mě, že se líbí a těším se, až u Tebe na blogu narazím na něco podobného v Tvém originálním pojetí :-)))

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna