neděle 26. ledna 2014

Karnevalové filcování

... blíží se únor a s ním chystaný dětský maškarní karneval, který v naší obci připravujeme s dalšími maminkami. Jsem u toho už potřetí. A je to třetím rokem, co od nás každý prcek dostane místo vstupenky malou plstěnou ozdůbku na ruku. Kluci žabáčky, holčičky kytičky. Děti je milují :-) 

A přitom jejich výroba není nikterak složitá. 2 kousky filcu/plsti vystřihnuté do požadovaného tvaru spojíme dohromady sešitím kroužkovacím stehem (vrchní díl nejprve vyšijeme řetízkovým stehem u kytiček a zadním stehem či francouzským uzlíkem u žabáčků). Těsně před úplným sešitím vyplníme dutým vláknem. Zezadu přišijeme pár stehy kroužek z kulaté kloboukové gumičky, aby se ozdůbka dala nosit na zápěstí.

Mám velkou radost, že nás, tvořilek, pomaloučku přibývá. První rok začínala jedna maminka (ozdůbky tehdy byly z vlnitého papíru), v druhém roce už jsme byly tři a nyní nás je pět :-)

Tak tady má letošní hromádka...  Už se těším, až uvidím ozdůbky všech tvořilek pěkně pohromadě.


Mějte krásný den

Anička

PS: ještě zbývá chvilka času.... (zatím jen na papíře) mám ještě návrh prasátka, asi zkusím ještě pár kousků vyrobit :-)

6 komentářů:

  1. Aničko, pěkné filcování. U mě vede žabička. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. To je pěkný nápad, dětičky si odnesou z karnevalu něco pěkného pro potěšení. Aničko, moc se ti ty "vstupenky" povedly i to prasátko z posledního článku. Tak ať se karneval vydaří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, hlavně mám velkou radost, že se letos do výroby "vstupenek" zapojilo tolik holek z okolí. Je to dobrý pocit. Krásný večer Anička

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna