středa 7. listopadu 2012

Háčkovaný košíček s kulatým dnem z recy příze



Jak už to u takových nedočkavců jako jsem já bývá, než dodělají jedno, už se vrhají s nadšením do dalšího. No ani včerejšek nebyl pro mne výjimkou. Než jsem dokončila adventní dekorace s křížkovou výšivkou a všila zip do háčkovaného polštáře, stačila jsem rozpracovat z recy příze po kdysi rozdělaném, ale už nedokončeném svetru, košíček s kulatým dnem.... A taky ho včera dokončila, protože šla práce díky tomu, že jsem háčkovala z dvojité příze, pěkně od ruky. Výsledek vidíte níže. Myslím, že drží pěkně, kdo chce, může košíček ještě zpevnit přeložením jeho horní části. 






Inspiraci a návod jsem nalezla na blogu Lenky: http://fizule71.blogspot.cz/2012/06/recyklace-po-druhe-kosicek-cibulacek.html. Návod jsem si trochu poupravila, protože jsem neháčkovala jako Lenka z "příze" vytvořené z prostěradla, ale tenčí příze a navíc jsem chtěla košíček o větším průměru. Ten můj má v průměru cca 17 cm.

Můj postup byl tedy následující:
1) základní kroužek ze šesti řetízkových ok spojených pevným okem,
2) 3 řetízková oka namísto prvního dlouhého sloupku (stejné na začátku každé řady) + do kroužku 13 dlouhých sloupků, ukončit pevným okem do horní smyčky třetího řet.oka = celkem 14 ok,
3) zdvojit každý DS = celkem 28 ok,
4) zdvojit každý 2. DS = celkem 42 ok,
5) zdvojit každý 3. DS = celkem 56 ok (tady už Lenka dno ukončila),
6) zdvojit každý 4. DS = celkem 70 ok,
7) zdvojit každý 5. DS = celkem 84 ok (a tady jsem skončila já :-)) - DNO JE HOTOVÉ, průměr cca 18 cm,
9) zde opět malá změna oproti Lence - další řada KS, tentokrát ale pouze ZA ZADNÍ NIT, vytvoří se vroubek, který oddělí tělo košíčku ode dna a košíček lépe stojí a drží tvar,
10) uháčkovat tolik řad, kolik potřebujeme, abychom dosáhli požadované výšky - já jsem háčkovala 23 řad bez přidávání ok. Při háčkování obalu košíku jsem postupovala jinak než ona - použila jsem její vychytávku háčkování pouze za zadní nit jako součást tohoto "vzorku" obalu košíku: vždy jednu řadu KS ale za zadní nit, pak řadu polodlouhých sloupků a nakonec řadu krátkých sloupků (normálně za přední i zadní nit) a tak pořád dokola, až byl košíček vysoký tak, jak jsem si přála (tedy v mém případě zmiňovaných 23 řad).

Možná jste si všimly, že vedle mé oblíbené myší modelky pózuje na košíčku i žabka, má druhá háčkovaná hračka pro Viktorku, kterou ode mne dostala asi před měsícem.



Návod na ni jsem získala od KAMLIN zde: http://www.fler.cz/kamlin. Má spoustu pěkných návodů i na jiná háčkovaná zvířátka.

Momentálně mám rozpracován háčkovaný stromeček pro Viki do pokojíčku... ale o tom někdy příště :-)

2 komentáře:

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna